دنیای تجهیزات الکترونیکی

هر آنچه از تجهیزات الکترونیکی باید بدانید.

دنیای تجهیزات الکترونیکی

هر آنچه از تجهیزات الکترونیکی باید بدانید.

  • ۰
  • ۰

عیب یابی پرینتر

یکی از مشکلاتی که کاربرای پرینتر و به طور کلی همه یدستگاه های الکتریکی دارن، اینه که نمیتونن منشأ ایرادهای عملکردی دستگاهشون رو تشخیص بدن. مثلا میبینن که پرینتر کار نمیکنه، ولی نمیتونن دستگاه رو عیب یابی کنن و متوجه دلیل مساله بشن. خب این مساله کاملا طبیعیه چون بیشتر کاربرا، اطلاعات چندانی راجع به قطعات و بخش های مختلف چاپگر ندارن. تو این مطلب، میخوایم با کمک تکنسین های تعمیر پرینتر، نکات جامع و کاملی رو راجع به عیب یابی پرینتر کیوسرا به شما دوستای عزیزمون ارائه بدیم. این نکات به شما کمک میکنن که مشکلات پرینترتون و منشأ بروزش رو تشخیص بدین و بتونین در زمان مناسب برطرفشون کنین. به این ترتیب، مشکل تشدید نمیشه و سایر بخش های دستگاه رو هم درگیر نمیکنه. ضمن این که برای تعمیر تخصصی چاپگر میتونین به نمایندگی کیوسرا در مرکز سخت افزار ایران مراجعه و با کیفیت ترین خدمات رو در این زمینه دریافت کنین.

 

موارد عیب یابی پرینتر

دستگاه پرینت نمیگیرد

یکی از شایع ترین مشکلات چاپگر، مربوط به زمانی هست که این محصول عملیات پرینت رو انجام نمیده و خروجی نداره. خب این مساله میتونه خیلی نگران کننده باشه. برای عیب یابی چاپگر در این شرایط، بهتره قبل از هر کاری اتصالات دستگاه رو چک کنین؛ هم اتصالات برق و هم کابل های متصل به کامپیوتر باید به دقت بررسی بشن.USB  و کابل های اتصال بین چاپگر و کامپیوتر یا لپ تاپ مورد استفاده تون رو بررسی کنین و ببینین که سالم باشن و درست نصب شده باشن. مورد بعدی که باید ازش مطمئن بشین و در مورد مدل های وایرلس کاربرد داره، وضعیت اینترنت و وای فای هست؛ چون اگه اینترنت قطع باشه، دستگاه نمیتونه پرینت بگیره. درایور هم یکی از بخش هاییه که در صورت پرینت نگرفتن دستگاه، مورد بررسی قرار میگیره و در عیب یابی پرینتر موثره. با نصب مجدد درایور، مشکل پرینت نگرفتن چاپگرتون برطرف میشه. اگه همه مواردی که گفتیم درست بودن، مشکل جدیه و دستگاه نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی تر داره.

افت کیفیت چاپ

یکی دیگه از موارد عیب یابی پرینتر ، مربوط به زمانی هست که کیفیت چاپ کاهش پیدا میکنه و عملکرد اون مختل میشه. این مساله دلایل مختلفی داره که اگه به موقع برطرفشون کنین، مشکلات دیگه ای ایجاد نمیکنه. خرابی فیوزینگ، کیفیت پایین مواد مصرفی یا تموم شدن اونا، خرابی درام و مواردی از این دست، اصلی ترین دلایل افت کیفیت چاپ هستن که باید برطرف بشن. پس اگه دیدین پرینت خارج شده از چاپگرتون کیفیت همیشه رو نداره، حتما کارتریج رو بررسی کنین و مطمئن بشین که فیوزینگ و درام درست کار میکنن.

کاهش سرعت چاپ

یکی دیگه از موارد عیب یابی پرینتر، افت سرعت چاپ این دستگاه هست. اینجور وقتا فرایند پرینت خیلی کند انجام میشه و باعث میشه که کارتون عقب بیفته. یکی از راه حل های کاربردی در این شرایط غیر فعال کردن قابلیت چاپ دو رویه ی دستگاه هست. تنظیم کردن سیستم روی PostScript تنظیم کنین هم باعث میشه درایور با سرعت بیشتری شروع به کار کنه و سرعت عملیات چاپ افزایش پیدا کنه.

جمع شدن کاغذ در پرینتر

به عنوان آخرین مورد عیب یابی پرینتر ، باید به جمع شدن کاغذ یا مچاله شدنش توی دستگاه اشاره کنیم. البته فناوری های به کار رفته در پرینترهای جدید، باعث شدن که چنین مشکلی کمتر به وجود بیاد؛ اما به هر حال بازم گاهی شاهد بروزش هستیم. برای عیب یابی چاپگرتون در این حالت، مخزن کاغذ رو بررسی کنین و مطمئن بشین که کاغذها مرتب هستن. همچنین کیفیت کاغذهای مورد استفاده رو بررسی کنین.

منبع: نمایندگی زیراکس

  • ۹۸/۰۲/۱۸
  • amir setayesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی