دنیای تجهیزات الکترونیکی

هر آنچه از تجهیزات الکترونیکی باید بدانید.

دنیای تجهیزات الکترونیکی

هر آنچه از تجهیزات الکترونیکی باید بدانید.

  • ۰
  • ۰

فیوزینگ پرینتر چیست ؟

کاربرای پرینتر، به خوبی میدونن که این دستگاه، قطعه ای به اسم فیوزینگ داره که به واسطه ی فعالیتش، فرایند چاپ امکان پذیر میشه. این قطعه یکی از بخش های مهم ماشین های اداری محسوب میشه و کارشناس های تعمیر پرینتر معتقدن که اگه خراب بشه یا درست کار نکنه، میتونه کیفیت چاپ رو حسابی مختل کنه.

خرابی این قطعه و تعمیر نکردنش ممکنه باعث ایجاد ایرادها و معایبی در سایر بخش های پرینتر بهش؛ به همین خاطر بهتره که با علائم و نشانه های خرابی فیوزینگ آشنا بشین و در صورت معیوب شدن، به موقع تعمیر یا تعویضش کنین. البته ترمیم این قطعه یه کار تخصصی هست و نیاز به مهارت بالایی داره. بروز هر نوع اشتباه در فرایند ترمیم فیوزینگ، ممکنه باعث سرایت مشکل به بخش های دیگه بشه و هزینه ی تعمیر رو هم افزایش بده.

فیوزینگ چیست؟

جالبه بدونین که فیوزینگ، یکی از مهم ترین بخش های پرینتر و دستگاه کپی محسوب میشه. این قطعه حرارت مورد نیاز تونر رو بهش منتقل می کنه و به این ترتیب، این ماده رو برای چسبیدن روی کاغذ آماده می کنه. اگه دقت کرده باشین وقتی برگه از دستگاه فتوکپی بیرون میاد گرمه؛ این گرما توسط همین فیوزینگ ایجاد میشه. حرارت خیلی زیادی لازمه تا تونر روی سطح برگه بچسبه و محتوای مورد نظر رو روی اون چاپ کنه و فیوزینگ با تامین این حرارت، باعث میشه که ما بتونیم با پرینتر کار کنیم.

نکته ی جالبی که در مورد فیوزینگ پرینتر وجود داره اینه که سرعتش انقدر بالاس که مانع از ایجاد جرقه و سوختن برگه میشه. در واقع این قطعه اونقدر سریع میچرخه، که اصلا فرصت جرقه زدن نداره. تو بخش قبلی هم اشاره کردیم که به خاطر نقش کلیدی این قطعه در کار چاپگر، باید در اسرع وقت اونو تعمیر کنین.

چرا فیوزینگ از کار می افتد؟

یکی از مهم ترین دلایل از کار افتادن فیوزینگ پرینتر ، نوسان ها و بالا و پایین شدن های جریان برق هست. وقتی جریان برق به صورت مداوم دچار نوسان بشه، اولین قطعه ای که تحت تاثیر این مساله میگیره همین فیوزنیگ هست. نشت مایعات به داخل دستگاه هم میتونه موجب بروز مشکلات جدی در این قطعه بشه. همچنین اگه در اثر تجمع گرد و غبار و هر نوع آلودگی دیگه، فیوزینگ و بخش های مختلف اون دچار آلودگی بشه، این قطعه نمیتونه وظایفش رو به درستی انجام بده و به تبع اون، کیفیت چاپ دچار اختلال میشه.

مشکلات ذکر شده جوری هستن که میتونن منجر به بروز مشکلات جدی در عملکرد دستگاه بشن و حتی فیوزینگ رو نیازمند تعویض کنن. بارزترین علامت بروز مشکل در فیوزینگ چاپگر اینه که خطوطی روی برگه کاغذ ایجاد میشه و علت مشخصی هم براشون وجود نداره. اگه شاهد بروز چنین مشکلی در پرینترتون بودین،با نمایندگی پرینتر خود تماس برقرار کنید.

 

منبع: نمایندگی کیوسرا

  • ۹۸/۰۲/۱۸
  • amir setayesh

فیوزینگ پرینتر

پرینتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی