دنیای تجهیزات الکترونیکی

هر آنچه از تجهیزات الکترونیکی باید بدانید.

دنیای تجهیزات الکترونیکی

هر آنچه از تجهیزات الکترونیکی باید بدانید.

  • ۰
  • ۰

تعمیر مین برد پرینتر

مین برد نقش مهمی در پرینتر و دستگاه های کپی ایفا می کند و به همین دلیل نیز از اهمیت بالایی در ساختار عملکردی این دستگاه برخوردار است. این قطعه نقش پردازشگر را در دستگاه دارد و به دلایل مختلف ممکن است قادر به انجام وظایفش به شکل صحیح نباشد. در این صورت لازم است که تعمیرات مین برد توسط متخصصین تعمیرات پرینتر انجام شده و معایب این قطعه به سرعت برطرف گردد. نمایندگی رسمی زیراکس مرکزی است که می توانید برای ترمیم این قطعه از چاپگرتان روی آن حساب کنید. کادر فنی این مجموعه، ضمن اطلاع از دانش روز دنیا و با استفاده از پیشرفته ترین ابزار تعمیراتی، مراحل عیب یابی، تعمیر و یا تعویض مین برد را به بهترین شکل انجام داده و عملکرد دستگاه را به حالت عادی بر می گردانند. برای آشنایی بیشتر با مین برد پرینتر ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

وظیفه مین برد در پرینتر چیست؟

برای تشریح چگونگی عملکرد مین برد پرینتر و وظایف این قطعه ، باید گفت که پردازش تمامی عملیات انجام شده توسط چاپگر بر عهده مین برد یا برد اصلی می باشد. در واقع پس از ورود اطلاعات به چاپگر، مین برد تصمیم می گیرد خروجی این اطلاعات به چه شکلی باشد. همچنین در شرایطی که چند کاربر نیاز به استفاده از یک پرینتر داشته باشند، برد اصلی یا همان مین برد، درخواست هر یک از کاربران را به صورت مجزا پردازش می کند. بنابراین عملکرد مین برد در پرینتر بسیار مهم بوده و در صورت خرابی این قطعه، نحوه کار چاپگر به طور کلی مختل می گردد. توصیه می کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل در مین برد پرینتر خود، هرچه سریع تر به نمایندگی رسمی آن مراجعه کرده و این قطعه را به شکل تخصصی و حرفه ای ترمیم نمایید.

خرابی مین برد پرینتر

عواملی همچون نوسانات جریان برق، مشکلات درگاه های ورودی و خروجی دستگاه و نوسانات ولتاژی، می توانند روی عملکرد مین برد پرینتر تاثیرات منفی بگذارند. در واقع قطعات داخلی برد به این موارد واکنش نشان داده و در نهایت موجب سوختن برد اصلی می شوند. مهم ترین مشکل و اختلال مین برد پرینتر ، سوختن این قطعه است. وقتی مین برد می سوزد، عملیات پردازش اطلاعات به درستی انجام نشده و دستگاه نمی تواند چاپ مطلوبی را ارائه دهد.

تعویض و تعمیر مین برد پرینتر

ماهیت ساختاری مین برد پرینتر به گونه ای است که شرایط تعمیر را دارد و یک تکنسین مجرب به راحتی می تواند آن را ترمیم نماید. علی رغم این مساله گاهی شدت آسیب بسیار فراتر بوده و راهی جز تعویض مین برد باقی نخواهد ماند. سوختن مین برد جزء مواردی است که منجر به تعویض آن می شود. جایگزین کردن یک مین برد جدید در پرینتر، جان تازه ای به دستگاه بخشیده و این امکان را به کاربران می دهد که بدون نیاز به خرید یک پرینتر جدید، نیازهای حرفه ای و غیر حرفه ای خود را برطرف نمایند.

 

منبع: نمایندگی زیراکس

  • ۹۸/۰۲/۱۸
  • amir setayesh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی